evelinaakarlssons

Direktlänk till inlägg 10 januari 2016

Hur jag sminkar mig

Av Evelina Karlsson - 10 januari 2016 14:00

Hej! Idag tänkte jag lägga ut lite bilder på vad jag använder för smink och hur jag sminkar mig.

Jag sminkar mig oftast väldigt neutralt utan läppstift och ögonskugga så därför kommer ni att

få en väldigt enkel sminkning idag.


 

1. Skin Serum från make up store

Börjar alltid med att skölja ansiktet och få bort allt gammalt smink och gamla rester.

Sedan startar jag med ett skin serum som går djupare in i huden än vad en creme gör.

Nu på vintern använder jag den extra mycket för att ge min hud extra fukt då den blir väldigt torr.


2. Ice cream time från make up store

Efter skin serumet så lägger jag på en annan kräm som är en primer.

Det gör jag för att det fyller i lite linjer och porer och man blir mer slät i hyn.

Makeupen håller dessutom mycket längre med en primer under.


3. Maybelline new york fit me concealer köpt på kicks

Jag lägger på concealer på mina finnar och även runt näsan där jag kan vara röd och under

ögonen där jag har mörka ringar. Det är helt enkelt vad en concealer är till för och ett tips

är att ta concealern i något steg ljusare än vad din foundation eller ditt puder är.


4. Maybelline new york, dream wonder nude foundation köpt på kicks

Fortsätter min sminkning genom att lägga på min foundation som ska släta ut min hud lite.

Det är viktigt att be om råd första gången du ska köpa en foundation i ett märke du inte haft

förut så slipper du bli besviken över att färgen blir för ljus eller mörk.


5. Compact powder translucent från make up store

Fortsätter genom att lägga på ett transparent puder som inte har någon färg.

Att jag lägger ett puder ovanför min foundation är för att det inte ska kännas kletigt

och jobbigt i ansiktet och när man lagt på pudret så känner man knappt att man har

något smink alls i ansiktet.


6. Eyebrow trio köpt på kicks

Fyller enkelt i mina ögonbryn med den mörka färgen och formar dom efter hur

jag känner att jag vill ha mina ögonbryn.


7. Brow set fix clear från make up store

Det ser ut som en mascarapensel och är ett genomskinligt tunt gel som man

lägger på ögonbrynen för att det sedan ska stelna och hålla ögonbrynshåren på plats

hela dagen.


8. L'oréal paris volume million lashes feline mascara  köpt på kicks

Sist men inte minst lägger jag på en mascara på mina ögonfransar för att få dem

mörkare och även för att framhäva mina ögon lite mer. RIKTIGT BRA PRODUKT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Karlsson - 6 juli 2016 00:51

Jobbar ännu ett nattpass och jag vill seriöst dö. Jag hatar att sova borta där jag inte trivs och det gör jag verkligen inte här. Att vara så låst på ett ställe ger mig panik. Bråkat med pojkvännen alldeles nyss dessutom.. Hade tänkt gå o lägga mig r...

Av Evelina Karlsson - 27 juni 2016 19:28

Hallå! Inte bloggat på 11 dagar men har inte haft mycket att skriva om så jag tar ett inlägg idag om vad som hänt under dessa 11 dagar! Först o främst så har jag jobbat, ytterligare ett nattpass efter förra inlägget. Gick mycket bättre den andra gång...

Av Evelina Karlsson - 16 juni 2016 23:11

Godkväll, här är jag tillbaka igen efter sisådär ganska många månader men bättre sent än aldrig. Får se hur det går denna gången med bloggandet men mitt psyke är betydligt bättre idag än sist jag bloggade men det är ännu inte på topp. Just ikväll job...

Av Evelina Karlsson - 24 januari 2016 12:00


Tog bilder från 2014 eftersom 2016 nyss har startat. Var blond på den tiden och dessutom min naturliga hårfärg som jag haft sedan jag var liten :)     ...

Av Evelina Karlsson - 23 januari 2016 23:04

Hej, förlåt att jag inte varit så aktiv men jag har bestämt att ta en paus lite med bloggen fastän jag vet att jag inte hållt på så länge med den men jag mår inte bra alls psykiskt och jag orkar inte tänka på mer än jag redan har att tänka på. ...

Ovido - Quiz & Flashcards